bloglovin

Stall...

Förut hade vi Lazda i ett stall som många kan tycka är det perfekta stallet. Där fanns två stora ridhus (det var lektioner i halva det ena), en stoooor grusbana, en gräshoppbana, två dressyrbanor, två terrängbanor, en skog och ca 15 minuter från havet. En dröm? För mej är det väldigt viktigt att vara med människor som har i alla fall lite medkänsla och kan vara lite snälla. Visst fanns det dom som var snälla men majoriteten var inte alls snälla. Detta till exempel: Vi måste planera två veckor i förväg vem som ska ta vilka insläpp, utsläpp och fodringar. 2 av varje på en vecka, lördag och söndag räknas inte eftersom alla ändå är lediga då... Hästarna ska ha mat vid 7 och släppas ut 10. Tas in tre och få kvällsmat vid 6. Inte riktigt lätt med utsläpp när man går i skolan va? Man måste sopa i gången innan man rider, annars får man en utskällning av dom andra. Massa skitsnack och viskningar bakom ryggen. Inte min stil! Nu står vi i ett stall som har en liten ridbana och vägar att rida på. Men vi har också världens snällaste människor där. Så jag står hellre i ett litet stall med jätte snälla och goa människor än i ett drömstall med tykna, egoitiska människor som bara snackar skit...

Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

hällre det är så än massa skit snack!! :)

2011-03-11 @ 13:24:59
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Underbara bilder =)



sv. ja han var vacker! Tyvärr gick han bort för 3 månader sedan :(

2011-03-11 @ 15:46:27
URL: http://vickysutbilning.blogg.se/
Postat av: johanna

haha, vet nog vilket stall du menar! :P

jag skulle både vilja vara där men ändå inte.

jag skulle gärna vilja vara där just för att det finns ridhus, tränare och sånt där. Här har vi ingen egen bana, utan måste gå typ 20 minuter, men den är ju frusen på vintern :P

MEN, jag gillar inte att hästarna ska vara ute så lite!

våra höstar går ut vid 6 och kommer in vid den tiden på kvällen oxå ungefär :)

och alla som typ snackar, och sånt vill jag inte heller ha att göra med :P

söt bild :D

2011-03-11 @ 15:47:35
URL: http://lizzajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback