bloglovin

Dag 2: Min första häst

Min första häst är Lazda. Henne köpte vi när jag var 11. Men andra hästar jag har ridit är Skrillan, Betty Boop, Fia och så hade mamma en storhäst när jag var mindre.
Skrillan var en liten shettis som jag red på ibland innan jag hade börjat på ridskola.
Betty Boop var en liten shettis jag red ett tag när jag var typ 7. Jag kommer ihåg att hon inte ville vara på ridbanan och sprang hela tiden mot stallet. En gång skulle jag prova göra framdelsvändning och det gick väl sådär..
Fia var en liten shettis som jag fick rida på mycket jag ville när mamma hade sin häst Lemolie i ett stall. Jag var nog den enda som red henne. Hon ville inte galoppera och var allmänt ovillig. Jag kommer ihåg första gången jag red henne, då red jag på en volt. Sadeln var så hal så gled av i svängarna haha! 5 gången ramlade jag av. Och en gång skulle jag öva på ett dressyrprogram. eftersom hon inte ville galoppera fick jag rida hela i trav. En gång när jag red barbacka bockade hon fast jag lyckades sitta kvar.
Fia

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Åh vikken sötis :D



sv: Åh tack så mycket!! :D

2011-03-14 @ 18:48:46
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: sofie

söt shettis!

sv; okej va kul:) näe jag har tyvvär ingen häst:(

inte än iallafall:P

2011-03-14 @ 22:02:32
URL: http://mylifeandhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback