bloglovin

Min kamerautrustning

Canon EOS 600d
* Vridbar skärm
* 18 MP
* Bildserietagning med upp till 3,7 b/s
* Full HD-filmning

Min första systemkamera som jag köpte i juni 2011. Den absolut bästa kameran jag någonsin har fotat med! Eftersom att jag inte har haft den så länge använder jag mest autoläget när jag fotar natur och sportläget när jag fotar hästar. Båda lägena är jätte bra, autoläget ger ett väldigt fint ljus och sportläget är perfekt till att fota t.ex. hästar med. En kamera jag rekommenderar till alla, nybörjare och lite mer erfarna. Den är verkligen värd de extra pengarna man får lägga.


Helt ärligt vet jag inte riktigt vilket objektiv jag har. Jag vet att det följde med kameran, är 18-55 med bildstabilisator och att det var det en ny modell. Antagligen är det ett Canon EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS II men jag vet inte riktigt. Jag kan inte så mycket om objektiv... Men jag tycker att det är bra. Fast jag hade ju gärna haft ett 70-300 också!
Sony Cybershot DSC w110
* 7,2 MP
* 4x zoom
* Carl Zeiss optik

Min första egna kamera, den jag hade fram tills juni 2011. En jätte bra nybörjarkamera som ger väldigt fina kort för att vara en kompaktkamera. 4x zoom tror jag att det var. Den här kameran hade jag i 3-4 år så den är verkligen en superkamera man kan utvecklas med om man inte vill ha en system. Dock tror jag inte att man kan köpa den längre.

Lite oredigerade bilder från de olika kamerorna:
Sony cybershot DSC w110


Canon EOS 600d


Sony cybershot DSC w110


Canon EOS 600d


Kommentarer
Postat av: margaretaemelie

var med å tävla om en länkning i min blogg!

2011-06-30 @ 21:15:58
URL: http://faithlovehope.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback