bloglovin

Alla får inte sina drömmar uppfyllda...

Jag tror att det finns en mening med allt som händer. Och då måste det finnas en mening med allt som har hänt nu. Men vad den meningen är kan jag verkligen inte förstå. Jag trodde på Lazda. Jag trodde faktiskt att vi skulle kunna komma ut och tävla och faktiskt lyckas på en lägre nivå. Jag trodde verkligen det. Men nu blir det inte så...

Min dröm är att tävla och bli framgångsrik. Självklart med kärlek till hästen och inte bara som en tävlingsmaskin. Men för att lyckas måste man ha en väldigt bra häst, men det är väldigt svårt att hitta om man inte har obegränsat  med pengar. Och jag tycker att det är så synd. Att man bara ska kunna lyckas om man har mycket pengar. Vart finns talangen, glädjen och ärligheten i det? Tänk om man är jätte duktig, har en riktigt bra ridkänsla och älskar att rida men inte har mycket pengar. Vad gör man då? Man kan inte lyckas då. Det är helt omöjligt.

Allt mitt hopp har verkligen försvunnit nu. Det är helt omöjligt för mig att lyckas. Min dröm kommer aldrig att gå i uppfyllelse. Och det är verkligen ingen rolig känsla. När man ser alla andra som har obegränsat med pengar som bara kan köpa precis vad de vill. Och när man verkligen, verkligen vill något men det aldrig någonsin kommer hända bara för att man inte har jätte mycket pengar.

Och helt ärligt, det är klart att man kan glida runt på en superhäst även om man inte är jätte duktig. Det är klart att man lyckas om man kan betala en duktig tränare för att rida ens häst, följa med på tävlingar och få träna för den mycket. Men behöver inte ens ha talang, bara man har pengar...

Och då undrar jag vad meningen är med detta som har hänt? Är det inte meningen att jag ska rida? Men vad ska jag göra då, det finns inget annat jag älskar så mycket...
En häst jag har ridit. När detta fotot togs var det första gången jag red den hästen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag tror nog man ändå kan lyckas väldigt bra även om man inte har pengar till att köpa den bästa hästen! :)

2011-06-23 @ 00:02:18
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: sofie

mm, det ee orättvist:( många av mina kompisar har växt upp i en hästfamilj så deras föräldrar bara köper en häst till dom när dom har lärt sig rida, men jag har tjatat väldigt mycket för att ens få börja rida och jag har väldigt tur att jag fick eftersom att nästan ingen i min släkt har suttit på en häst förut... nu när mina föräldrar lärt sig mer om hästar så har vi funderat på att börja leta häst eller hyra en tid men det ee absolut inte säkert..



sv; jag vet inte om det va din kommentar (fanns inget namn) men tror det så... : tack så jättemycket:D



(haha lång kommentar):P

2011-06-23 @ 13:22:32
URL: http://mylifeandhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback