bloglovin

Starka bett

Jag gillar inte att vissa använder för starka bett i onödan. Självklart finns det dom som måste använda starka bett för att det kan bli farligt annars. Men dom andra. Jag tänker mest på hoppningen. När jag först började hoppa Lazda var hon helt galen och jag hade ingen kontroll alls. Hon drog mot hindret, tog bettet och jag hade ingen chans att stoppa henne. Men jag har aldrig haft ett starkare bett än vanligt tredelat i hoppningen. Det är för att jag har tränat henne i lydnad. Nu har jag full kontroll och hon lyssnar jätte bra på mej. Och hon älskar sitt bett.



Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Ja men eller hur?

Varför tar man inte bara tag i problemet istället för att skjuta upp det?? :s

2011-02-23 @ 12:50:39
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: johanna

jag rider med pelham när jag rider ut ibland. Blir kanske 1 gång i månaden eller nått jag använder det, annars har jag tredelat och rakt. MEn det är för han blir riktigt het ibland och verkligen sticker iväg med en. Inte så kul när man är utomhus och det inte finns några väggar! så man kan inte få stopp. Då blir det lätt farligt. och läskigt hhhahaa! :)



fast jag tycker det är okej, om man använder det rätt, alltså är mjuk i handen och så när man behöver ett starkt bett då ;) :) hih

2011-02-23 @ 22:20:52
URL: http://lizzajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback