bloglovin

Dagens ridpass onsdag...

Jaha, vad ska man säga om dagens ridpass... Jag red på mitt vanliga bett (tredelat med lösa ringar) på samma ställe som igår. Det bra var att hon ändå lyssnade på när jag bromsade och ökade. Men hon är så jobbig när hon "tappar huvudet". Hon har ingen som helst koll på att jag försöker få henne avslappnad och i en bra form. Bara koll på saker runt om kring. Och nu vill jag ju inte rida henne med tvång, jag vill att hon ska kunna vara mjuk i munnen. Men det gick ju som det gick. Till slut fick jag rida som förr bara för att hon skulle gå i en mindre spänd form än med huvudet rätt upp. Någon som har tips på hur man kan göra när hästarna bara "tappar huvudet" totalt?

Kommentarer
Postat av: Minnie

SV: tack elin <3

2011-04-21 @ 10:40:01
URL: http://minnies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback