bloglovin

Åh jag orkar inte mer...

Hoppas att ni har en bra jul allihopa! Just nu sitter jag med familjen och tittar på natt på museet. Förut var jag i stallet. Lazda mådde bra idag, hon var på bra humör. Hon tyckte att det var skönt med massage :) När vi skulle ta in dom vägrade hon gå in för vattnet i kranen var på haha. Vårt vatten fryser nu när det är så kallt. Jobbigt!
Åh jag längtar så mycket tills jag kan rida henne "på riktigt" igen. Sist jag var på en träning var i april 2010. Sen dess har hon bara haft massor med skador och så fort en har läkt har en annan kommit. Jag är så trött på det nu! Varför får alla andra tävla, träna och ha det så bra? Vi masserar Lazda minst en halvtimme varje dag, ger henne extra "medicin" och liniment och går med henne varje dag. Och hon blir ändå inte frisk. Och skadorna får hon bara för att hon är glad och springer lite i hagen. Jag fattar inte varför? Det finns dom som bara flänger runt med sina hästar och inte sköter dom bra. Dom bara har dom som maskiner som ska sköta sej perfekt. Och deras hästar får ändå aldrig några skador. Jag fattar inte varför allt ska vara så himla orättvist? Men jag får väl bara hoppas att Lazda håller sej frisk nu. Nu när jag äntligen har fått börja skritta henne igen... Inte för att jag inte gillar att bara ha henne. Jag älskar henne över allt annat men det är ju roligt att få låta henne hoppa och visa upp sej, eftersom jag vet att hon gillar det.
Foton: Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback