bloglovin

9 December

Dag 9: Ett speciellt hästminne.

 

Ett speciellt hästminne var när jag var med på Lektionsmästerskapen i dressyr på min gamla sköthäst Kjell. Han är en C-ponny. Jag red L:c1 och jag var jätte nervös för dom jag skulle "möta" var jätte duktiga tyckte jag. Dagen innan åkte jag dit och skulle knoppa men det gick ju inte alls så han fick vara utan knoppar (trodde jag). Men på tävlingsdagen var det en tjej som heter Mikalea som var super snäll och fixade jätte fina knoppar! På framridningen gick allt bra, jag var bara väldigt väldigt nervös. När jag red var det några småsaker jag inte var så nöjd med men jag var rätt så nöjd i alla fall. Och jag hade ju jätte roligt. Sen skrittade jag av honom jätte länge för han var ju min favorithäst. Sen gick jag ut och började ta av honom grejerna. Men då kom mamma och sa: "nej Elin ta på sakerna igen och skynda dej". Jag tänkte ok? Då gick nästan alla som var med ut med hästarna och sen kom det två andra som hade kommit tvåa och trea. Och alla sa: Men vem vann då? Och då hade jag vunnit! Jag fick 67 %. Och jag fick rida ärevarv själv och jag var super glad :)

© Foto: RIdskolan

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

härligt minne!! :) grattis ^^



sv; Tack :D

2010-12-10 @ 09:28:18
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback