bloglovin

4 December

Dag 4: Mina gamla favorit/sköthästar


Skrillan var den första hästen jag kommer ihåg att jag red på. Man kan väl säga att jag var medryttare på henne men jag tror inte att det var så många andra som red henne. Men jag red nog inte henne så många gånger. Det var en liten shettis.

 

Betty var en liten shettis som jag var medryttare på. Henne red jag nog rätt så mycket på. Hon var jätte busig på ridbanan för hon ville hela tiden smita in i stallet. Och så ville hon inte jobba utan bara mysa runt.

 

Mamma hade en häst ett tag som hette Lemolie. Hon var ett stort brunt sto. Henne red jag inte många gånger alls, hon var lite vild och så. Sen blev hon skadad och vi var tvungna att avliva henne.

 

När vi hade Lemolie i ett stall fanns det en liten shettis som hette Fia där. Jag fick rida på henne så mycket jag ville. Jag kommer ihåg en gång (jag tror att det var första gången jag red henne) när jag ramlade av 5 gånger för att sadeln var så hal haha. Hon ville inte galoppera eller hoppa. En gång gled sadeln runt när jag red henne och en gång bockade hon när jag red barbacka :) Hon var en mysig liten ponny. Jag tror nästan att jag ramlade av henne 6-10 ggr.

Jag vet jätte dålig bild...

 

Kjell var en C-ponny på ridskolan som jag var skötare jätte länge på. Hans största bus var att springa iväg till foderkammaren när man vände honom i spiltan. Han var verkligen min favorit häst.

 

En annan häst jag gillade att rida ett tag var Fritz. En D-ponny på ridskolan.

Jag och Fritz på Lektionsmästerskapen i hoppning för något år sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback