bloglovin

3 December

Dag tre: Min bästa dag hittills.

Den bästa dagen i mitt liv hittills var ju självklart när vi hämtade hem Lazda. Det var annandag jul 2007. Jag var ca elva och ett halvt år gammal. Vi åkte först och lånade ett släp av en kompis och sen åkte vi iväg. När vi kom fram stod Lazda där i spiltan, jag kunde knappt tro det, hon skulle ju vara min om bara någon timme! Vi satte på henne transportskydden och ledde ut henne. Hon var så fin, dom hade badat henne och tvättat svansen. Vi lastade in henne i transporten och sen skrev mamma och den förra ägaren på lite papper och sen åkte vi. När vi kom fram lastade vi ut henne och hon tyckte att det var spännande. Vi försökte borsta henne men eftersom hon stod i karantän ifall hon skulle ha någon sjukdom var hon ensam, så hon var helt vild. Men hon var ändå den finaste hästen på jorden. Och hon var min!

Bild på Lazda från hösten 2010

© Foto: Jag Kamera: Sony cyber-shot carl zeiss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback