bloglovin

22 December

Dag 22: En dag jag aldrig glömmer
En dag jag aldrig glömmer (förutom när jag fick Lazda så klart) var när vår andra häst dog. Jag var typ 9-10 år. Det var mest mammas häst men jag var ju så klart med henne också eftersom att jag älskade hästar då med. Hon hade varit skadad ganska länge och mamma var på en kontroll med henne. Jag var på fritids och jag längtade tills mamma skulle komma och hämta mej för då skulle vi åka och köpa saker till Tussan som vi snart skulle ta hem. När mamma kom sprang jag till henne och frågade hur det hade gått hos veterinären. Hon sa: Nej, det gick inte så bra... Jag: Nej ok vad hände då? Mamma: Hon fick avlivas... Jag blev såå ledsen. Det visade sej att hon hade varit halt i alla leder i alla benen. Det skulle ta väldigt lång tid för henne att bli frisk och hon blev helt galen när hon inte fick röra sej så det gick inte att ha kvar henne. Jag tror inte att skadan hände när vi hade henne eftersom att det aldrig hände något som vi märkte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback