bloglovin

16 December

Dag 16: Min tävlingsdag

Min tävlingsdag börjar med att jag vaknar tidigt och är super super nervös. Jag äter (eller ja försöker trycka i mej) lite frukost. Sen klär jag på mej alla ridkläder och åker till stallet. Lazda står inne i boxen och är badad kvällen innan. Jag borstar henne och sätter på henne alla grejer. Sen är det på med täcker och in i transporten som gäller. Sen plockar vi in alla andra grejer i sadelskåpet. När vi kommer fram går jag till sekretariatet och anmäler mej och om det är hoppning går jag banan. Sen tar jag på Lazda alla grejer och börjar rida fram. Först skrittar jag ganska länge och sen börjar jag jogga i gång henne och gör mycket övergångar så att hon ska bli pigg och lyhörd. Då är jag super super nervös. Sen om det är hoppning är det dags för framhoppning. Då är Lazda super taggad. Jag brukar inte hoppa så mycket utan bara två språng på varje hinder. Sen står jag och väntar på min tur. Då tänker jag igenom banan eller programet och tittar på den som är före mej. När dom ropar upp mitt namn är jag fruktansvärt nervös men när jag börjar rida brukar det släppa. När vi är klara får Lazda gå in i transporten och hon får lite morötter och sånt. Sen stannar jag och tittar lite och sen åker vi hem :)

 

 

© Foton: Frida Kamera: Canon 400d

 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda&Vicky

Fina bilder!!



SV: Oj, man blir så arg när man får veta att man inte fick veta om sådana saker. Så lågt av de gamla ägarna. Men gud så roligt att du ska börja skritta henne i helgen =D

2010-12-17 @ 07:42:56
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Jessica

fina bilder!! :) ser ut som h*n har en stor galopp? eller iaf med frambenen? :)

2010-12-17 @ 18:41:15
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback