bloglovin

10 December

Dag 10: Ridtips!
Mitt bästa ridtips är en markarbets-övning som jag brukar göra när jag tränar för min hopptränare. Men det är en super bra övning man kan göra varje dag. Man lägger ut 4 bommar i en cirkel med 20 meter mellan varje bom. Man kan också ha låga hinder i stället för bommar på marken om man vill. Man galopperar i en cirkel över bommarna gärna i form i ett jämt lugnt tempo. Man kan göra t. ex. 2 varv med fem galoppsprång mellan bommarna och sen 2 varv med 4 galoppsprång mellan bommarna och sen variera hur man vill. Det hjälper en att hitta takten och rytmen i galoppen. Man ska försöka rida i mitten på alla bommarna. Det är en jätte bra övning och det har funkar jätte bra för mej eftersom Lazda har varit så hetsig mot hinderna. När jag hade gjort det några gånger var hon mycket lydigare och mer lyhörd på mej. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback